טיפ טיפה טיפים לשיווק עסקי

לפני כמה ימים נפגשתי עם גבר, שביקש יעוץ לכתיבת ספר.
במהלך כל הפגישה וגם אחריה, חשבתי על עניין הסטוריטלינג והשיווק העסדקי
הגבר הזה הוא אומנם סופר מתחיל, אבל במקביל לספר החדש הוא כותב ואוטוטו יגיע לעולם, נולד גם עסק חדש, שגם את הסיפור שלו צריך לספר. קבלו כמה נקודות וטיפים שהוכיחו לי שוב, כמה סטוריטלינג זה דבר חשוב:

1. לזרוע זרעים כל הזמן. כל אחד לפי המינון שהוא יכול. פוסטים לאורך זמן. יצירת קשרים וטפטופי מידע על העסק שלכם. ואין לכם מושג מתי זה ישפיע ומתי מישהו שבדיוק צריך אתכם, יגיע אליכם. כל זרע שאתם נובטים עכשיו, יכול להיות פרי עוד שנה או שנתיים. אני לא פרסמתי את הליווי סופרים שלי כבר המון זמן. בטח לא בשנתיים האחרונות, והנה, הבחור הזה שחיפש לכתוב ספר, מצא אותי בחיפוש בגוגל "איך לכתוב ספרים". מעולם לא עשיתי קידום ממומן. לא שילמתי עבור שיוק. רק המשכתי להתמיד כל הזמן ליצור חומר אורגני.

2. נכס דיגיטלי, אתר או דף ברשת חברתית, חייב להיות מלא בחומרים שלכם. גם אם לא מגיבים לכם בדף העסקי, אל תתבאסו. תכתבו פוסטים. עוד ועוד. אנשים רוצים לראות מה עשיתם, להבין איזה אוטוריטה אתם. איזה ידע וניסיון יש לכם. הטקסטים שלכם לא הולכים לאיבוד. האינטרנט הוא על נצחי. אל תפסיקו להעמיס חומר.. כל הזמן.

3. תשאלו מיליון שאלות, לפני שאתם שולחים הצעת מחיר. דברתי עם הבחור הזה בטלפון, חצי שעה. חצי שעה רק להבין מה הוא רוצה ומה הוא צריך. כתבתי לעצמי תוך כדי שיחה, נקודות שהוא העלה. אח"כ שכתבתי עבורו הצעת מחיר, "שיבצתי" בפנים מונחים שהוא בעצמו אמר. דברים שהוא צריך ורוצה. איך לקוח לא יסגור אתכם, אם הוא מקבל בדיוק מה שהוא חיפש??

4. תסנדלו את עצמכם. או- "תזרקו את התיק מאחורי הגדר ואז תטפסו עליה". כבר שנתיים אני אומרת לעצמי שאני חייבת לשכתב את החוברת עבודה של המפגש עם הסופרים. אני אף פעם לא מגיעה לזה. יש מיליון דברים חשובים יותר. כשהבחור הזה התקשר ורצה לקבוע פגישה עוד שלושה ימים, אלו היו שלושה ימים מטורפים. מפוצצים דברים אחרים. יכולתי לוותר על הפגישה, אבל לא עשיתי את זה. פיניתי את הזמן לחוברת, למרות שלא היה לי באמת רגע פנוי. סינדלתי את עצמי עם דד ליין. שנתיים אני דוחה יצירת חוברת, בזכות הדד ליין יש לי חוברת חדשה ומעולה.

5. תנו מעצמכם הרבה יותר משהתחייבתם. קבעתי עם הבחור לשעתיים במחיר מסוים. ישבתי איתו שלוש וחצי שעות. שעה וחצי על חשבוני. למה? לא יודעת למה. הרגשתי שככה צריך. תחושת בטן. תעניקו ידע בנדיבות.

6. בהמשך לסעיף הקודם, תקשיבו לבטן שלכם. מתברר שהיא מוצדקת. בסוף המפגש הלקוח ביקש ליווי מסוג מסוים. המון פגישות לאורך זמן. זה משמח אבל זה מפחיד. כי זה לא משהו שאי פעם עשיתי. זה משהו חדש.

7. ואז אמרתי כן ללקוח. אני צריכה לבנות לו משהו ספציפי עבורו, חדש ,למרות שאין לי מושג איך עושים את זה. למה אמרתי כן? כי הוא צריך. כי הוא רוצה. ובעיקר? כי זה כנראה מוצר שלא חשבתי עליו. מוצר שכנראה שצריך אותו, ואולי אוכל להשתמש בו בעתיד.
אז קודם להגיד כן, כי הכי כייף להגיד כן, ואז לשבור את הראש בבית, איך.
גם עבור טווח קצר (הכנסה מיידית מהלקוח הספציפי)
וגם עבור טווח ארוך (יצירת מוצר שאולי ישרת אותי בעתיד).
תגידו כן.

שיווק זה לא מסובך.
פשוט תספרו סיפור ותתמידו בו.

מה אומרים?


השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן