זה פשוט לא הגיוני!
2024 התחילה, ובעלי עסקים התחילו להפציץ. הפייסבוק שלי מפוצץ בהצעות לשירותים, לתהליכי ליווי, להרצאות, לסדנאות, ברעיונות למוצרים, לתהליכי עומק ולעוד מיליון דברים אחרים.
אז נכון, התחילה השנה חדשה וכולם רוצים להציע את השירות שלהם.
עד לפה זה מצוין. אני הכי בעד!
איפה מתחילה הבעיה? שהם פשוט מתפזרים. שהם עושים לכולנו בלגן בעיניים!
מאוד קל לזהות בעל עסק שלא מכיר את העסק שלו לעומק, שכל שבוע משווק מוצר אחר ובעיקר קופץ מקהל יעד אחד לשני,
בלי שיש לו אסטרטגית תוכן מסודרת.
הכי עצוב לי על בעל עסק שהוא שהוא בעצמו לא יודע, למה אני כלקוחה, אמורה לבחור דווקא בו.
איך הוא אמור לשווק לי את השירות שלו, אם הוא בעצמו לא מבין מה הסיפור שלו?!
כשאליס מארץ הפלאות, שואלת את החתול באיזה דרך היא צריכה ללכת, הוא טוען שזה תלוי לאן היא רוצה להגיע. כשהיא מסבירה לו, שהיעד בכלל לא משנה לה, אז הוא משיב לה, שאם כך, זה בכלל לא משנה באיזה דרך תבחר.
בואו נודה באמת.
ככה זה אולי באגדה אהובה או בסיפור ילדים. אולי אפילו באיזה סרט קיטצ' אמריקאי. אבל בחיים האמיתיים? אין מצב שמישהו מאיתנו יוצא מהבית וכותב בוייז "לאנשהו. לא משנה איפה". אין מצב שמישהו היה מתחיל לבנות בית, לפני שהיה משלים לפני זה שעות של תכנונים הנדסיים. אין מצב שהייתם מתחילים לאפות משהו, לראשונה בחייכם, בלי לבדוק קודם במתכון.
בדיוק כמו בעסק שלכם.
אתם זקוקים ללקוחות? רוצים להרוויח טוב? מצוין. זה מבורך. מטרה מצוינת. דבר ראשון, תכננו לכם את הדרך, תבנו לכם אסטרטגית תוכן, ובעיקר, וזה הכי חשוב, תכירו את העסק שלכם כמו שצריך.
אל תצאו לשווק, בלי שאתם יודעים מה אתם עושים. חבל על האנרגיות, על הכסף וכל כל המשאבים המבוזבזים.
פשוט חבל.