סיוט.
ככה היא תארה לי את השיווק של העסק שלה. "סיוט בלתי נסבל". היא קראה לו.
"אני כל כך טובה במה שאני עושה. אני אוהבת לעזור לאחרים. אני מאושרת שאני מצליחה לעורר שינוי. אני כל כך גאה בעצמי, כשאני מקבלת פידבקים חיובים מלקוחות. הכל זורם נהדר. ממש. חוץ מהשיווק. הוא סיוט. הוא ממש סיוט". בעלת העסק סיפרה ועשתה פרצוף מלא תיעוב.
"למה זה כזה נורא?" שאלתי אותה.
"למה את מרגישה ככה"?
היא ניסתה להסביר לי באלף תירוצים, אבל העיקרי בהם היה, שזה לא מרגיש לה נכון. זה לא הרגיש לה נכון להסביר לעולם כמה היא טובה. זה לא מרגיש לה נכון "להשתחצן". זה לא מרגיש נכון, לספר לכל העולם כמה אוהבים אותה. "זה לא מרגיש נכון לשים אותי במרכז" היא טענה בלי הפסקה.
הרגעתי אותה, והסברתי לה שזו טעות נפוצה אצל בעלי בעסקים. בעל העסק הוא לא המרכז. אפילו השירות שלו שהוא לא המרכז.
הדבר הכי חשוב בכל העסק, הוא הלקוח.
ואפילו יותר חשוב ממנו- זה השינוי שהוא עובר.
ואם תספרי על הלקוחות שלך? שאלתי אותה. אם תספרי על כמה טוב להם עכשיו אחרי שנעזרו בך? אם תספרי על לקוחות שעברו שינוי בזכותך? אם הפוקוס יהיה על הלקוח ועל העזרה שהוא קיבל ולא עלייך, זה יקל עלייך?
היא לא ענתה לי. רק הנהנה והתחילה לחשוב.
שיווק זה לא סיוט.
קשה לכם לשווק? תספרו סיפור.
תשמחו שאתם עושים שינוי בעולם.
תספרו את הסיפור של השינוי.
תספרו לכולם איך אתם מושיטים עזרה.
איך אנשים נעזרים בכם.
שיווק זה החלק הכייף בכל העסק. בחיי
תהנו מזה.