לפני כמה ימים פנתה אלי מישהי. יש לה עסק להדרכת הורים בסגנון חינוכי מסוים, אבל משהו שם לא זורם לה. היא מתקשה עם כל נושא התוכן והשיווק ברשת. מתקשה להביא לקוחות.
בשיחה קצרה איתה הבנתי, שהשירותים שלי, אלו שאני מציעה לבעלי עסקים, לא יוכלו לעזור לה. היא לא צריכה את העזרה שלי לכתוב תכנים כי היא יודעת לכתוב מצוין, והיא גם לא צריכה את העזרה שלי בלהבין את הסיפור של העסק שלה. גם שם היא לגמרי בעניינים. אז שאלתי אותה, למה היא הגיעה אלי. מה היא *באמת* צריכה ממני. לאחר בירור מעמיק, הבנו שתינו, שהיא מחפשת השראה. שהיא מחפשת רעיונות. שהיא מחפשת סיעור מוחות, ובנוסף, היא גם צריכה עוד עין שתעבור על הפוסטים שהיא כותבת.
לקח לי בדיוק יומיים של מחשבות. ישבתי מול המחשב ויצרתי שירות חדש. מותאם עבורה בדיוק. שלחתי לה הצעת מחיר, ואתמול בערב היא חזרה אלי עם תשובה חיובית והתחלנו לעבוד ביחד.
זה נורא פשוט.
אם כל הזמן הייתי משווקת רק את המוצרים שלי, אם הייתי מתמקדת רק במה שאני עושה, אם כל התוכן שלי היה קשור בהכרח רק לשירותים שלי, הבחורה המהממת הזו לא הייתה פונה אלי. היא לא הייתה זקוקה לאף מוצר ובטח לא לשירותים שלי. אבל בעלת העסק הזו קראה את הפוסטים שכתבתי, ובעיקר שמעה את הסיפור שלי. הבינה את הרעיון של העסק שלי, וידעה שיש שם משהו שיוכל לעזור לה.
הבנתם? היא הגיעה בעקבות הרעיון הכללי. בעקבות הסיפור, וקיבלה מוצר מעולה.
למה מעולה? כי הוא היה בהתאמה אישית.
הכי מתאים לה ולצרכים שלה.
תפור במיוחד בשבילה.
חברים, אל תשווקו מוצרים או שירותים.
אל תרדפו אחרי הלקוחות שלכם.
פשוט תנו ערך לעולם. ספרו סיפור.
כל השאר כבר יגיעו אליכם.
בהתחייבות.