בתקופה האחרונה כולם כבר מבינים שסטוריטלינג הוא הכלי השיווקי החזק ביותר עבור בעלי עסקים קטנים. סטוריטלינג הוא סוג של שיווק תוכן שמטרתו לספר סיפור אישי וליצור קשר רגשי עם הקהל.
זהו למעשה הכלי השיווקי החזק ביותר למיתוג עסקים קטנים שעוזר להם להתבלט בשוק תחרותי.
יש הרבה סיבות למה השימוש בסטוריטלינג הוא כל כך משמעותי, נזכיר פה רק את העיקרים שבהם:
- פענוח סיפור המותג האישי של העסק יכול לסייע רבות ביצירת תוכן וקמפיינים אפקטיביים יותר, אבל הוא בעיקר מצליח להבדיל את המותג. סיפור מותג ייחודי ואותנטי מבדיל את העסק ממתחרים אחרים באותו תחום. לדוגמה, סטארט-אפ צעיר יכול לבנות סיפור סביב המייסדים הצעירים והחדשניים שלו.
- סיפור מותג כנה שחושף את הערכים והאמונות מאחורי המותג, יוצר אמון וקשר רגשי עם הלקוחות. למשל, חנות מזון בריאות יכולה לספר על מחויבותה לספק מוצרים טריים ואיכותיים. קשר רגשי הוא הקשר הכי חזק שהמותג יכול לייצר. קשר כזה על פי רוב יוביל לרכישות, וכן יעזור ללקוחות לחזור שוב ושוב.
- סיפור מותג משכנע ומעניין יכול למשוך לקוחות חדשים שמזדהים עם הסיפור וערכי המותג. לדוגמה, סיפור מרגש על איך נוסדה החנות ימשוך לקוחות חדשים עם ערכים דומים, שיחשפו לתכני הסיפור העסקי ויזדהו איתם.
- סיפור מותג טוב הופך "ויראלי" כי אנשים אוהבים לשתף סיפורים מרתקים ומרגשים. כך הסיפור משפיע על קהל רחב יותר ומגיע לקהלים רחוקים ורחבים יותר.
- סיפור מותג מוגדר מספק קו מנחה עקבי שעוזר ליצור כל תוכן שיווקי בהלימה לסיפור ולערכים של המותג. כאשר בעל עסק מפענח ומנסח את סיפור המותג שלו, הוא יכול להשתמש בו באופן עקבי אסטרטגי בתוכן השיווקי – באתר, ברשתות חברתיות, במיילים ועוד. סיפור מותג טוב הוא הבסיס לקמפיינים ויראליים ומעוררי הזדהות.
חשוב לזכור שסטוריטלינג הוא לא כלי שיווקי שמיועד רק לבעלי העסקים הקטנים. להיפך. ככה זה כשלומדים מהטובים ביותר. בפוסט הבא נוכל לראות איך עסקים גדולים בזירה הבינלאומית משתמשים בסיפור המותג. לחצו כאן.