בדיוק כמו שלסופר אסור לחכות למוזה שלו על מנת לכתוב את הספר שהוא חולם עליו, כי סביר להניח שהיא לעולם לא תגיע אליו, כך גם לבעלי העסקים אסור להמתין לאותו רגע, שפתאום "יקפצו עליו" רעיונות לתוכן. הם פשוט לא יכולים לאפשר לעצמם לחכות שפתאום "תדלק להם מנורה על הראש" והם יזכו לרגע של הארה והשראה עבור כתיבת תכנים ברשת.
באמת שזה לא כל כך מורכב. אני מבטיחה לכם. פשוט אל תעמדו במקום. תתחילו לחפש, ותזכרו: מי שיחפש, ימצא. הרי רעיונות טובים, וזיק של השראה, ניתן למצוא בכל מקום.
צריך רק לפתוח את העיניים במקומות הנכונים ולתת לגלגלי המחשבה בראש, להתחיל לרוץ..
תתחילו מהסיפור האישי של העסק שלכם. סיפור ההקמה האישי של העסק וסיפורם של המייסדים מספק השראה טובה לתוכן אותנטי. גם סיפורים אישיים של לקוחות נאמנים יכולים להוות בסיס לפוסטים מרגשים.
בנוסף, ניתן למצוא השראה באירועים עכשוויים הקשורים לתחום העיסקי של המותג. גם חגים ומועדים הם הזדמנות לתוכן רלוונטי ומעניין.
כמו כן, כדאי לעקוב אחר מגמות ושינויים בתעשייה כמקור לרעיונות טובים. למשל חידושים טכנולוגיים, שינויי חקיקה רלוונטיים, או אפילו אירועים חדשותיים אקטואליים יכולים להיות בסיס טוב לתוכן.
שאל את עצמך שאלות: לו אתה היית הלקוח של עצמך, מה היית רוצה לדעת? על מה בעסק שלך, הכי כדאי להסביר בפירוט?
בקש רעיונות מהלקוחות שלך. הם יכולים להאיר לך זוויות, שלא חשבתם עליהן. הלקוחות שלך בעצמם, יכולים לתת לך פרספקטיבה שונה לגבי מה שמעניין אותם ובעיקר מה שחשוב להם אצלך בעסק ובשירותים שאתה מעניק להם.
האזן לפודקאסטים בתחום שלך, ורשום לעצמך נקודות מרכזיות שעולות שם. כל נקודה כזו יכולה להיות נושא שלם שאפשר להפיק ממנו מספר תכנים.
כנס לקבוצות דיון בפייסבוק ובקהילות שונות, שעוסקים בתכנים שלך. חפש מה מעניין לקוחות פוטנציאלים. מה מסקרן אותם. איזה שאלות יש להם. איזה התנגדויות הם מעלים. איזה תועלות הם מחפשים. כל אחד כזה יכול להיות נושא שלם שאתה יכול לקבל ממנו השראה ולכתוב עליו או להפיק סרטונים.
ערוך סיעור מוחות עם הצוות שלך, או בעלי עסקים נוספים. להם בטוח יהיו רעיונות נוספים או נקודות שלא חשבת עליהם לבד.
לדוגמה, בעל עסק ליוגה ופילאטיס שרוצה ליצור תוכן מעניין ורלוונטי עבור לקוחותיו יכול למצוא השראה במקומות שונים. כדאי לו לעקוב אחר בלוגרים ומשפיענים מובילים בתחום ולראות איזה סוג של תוכן הם מפרסמים ומה זוכה לתגובות ולייקים רבים. בנוסף, הוא יכול להצטרף לקבוצות ופורומים ברשתות חברתיות העוסקות בנושא ולבחון מה מעניין את הגולשים. יתכן שגם כדאי לו לערוך סקר בקרב הלקוחות ולשאול אותם ישירות מה הם רוצים ללמוד ולקרוא. גם ביקור באירועי תעשייה והרשמה לניוזלטרים של אתרי כושר יכולים לתת השראה. הכי חשוב שבעל העסק הזה ידע להקשיב ללקוחות ולהיות מעודכן בטרנדים ובנושאים החמים כרגע בעולם היוגה והפילאטיס.
אז אם אתה בעל עסק, שרוצה לפתח תכנים עבור ערוצי השיווק שלך, אל תחכה למוזה, פשוט תתחיל לחפש אותה. בדבר אחד אתה יכול להיות בטוח. ככל שתיצור לעצמך מקורות השראה מגוונים, הם יסייעו לך ליצור תוכן עשיר, מעניין ורלוונטי שיחבר את הקהל שלך, ושיקדם את מטרות המותג שלך ברשתות החברתיות ובפלטפורמות השיווק הנוספות.